ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 293
  • کل نظرات : 93
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 36
  • تعداد اعضا : 172
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 700
  • بازديد ديروز : 1,577
  • بازديد کننده امروز : 245
  • بازديد کننده ديروز : 262
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل ديروز: 19
  • بازديد هفته : 13,406
  • بازديد ماه : 49,862
  • بازديد سال : 219,499
  • بازديد کلي : 1,189,618
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.138.118.169
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

شاید بتوان این مشکل را اینگونه بیان کرد که داستان بازی James Bond 007 Quantum of Solace بیش ار حد خود به فیلم وابسته است، البته این نکته بدین معنا نیست که چرا داستان بازی شبیه به فیلم است، زیرا داستان بازی بر اساس فیلم آن نوشته شده، بلکه ایراد مهم این است که داستان با این فرض بیان میشود که شما فیلم Casino Royal را دیده و بلافاصه بعد از پایان بازی به تماشای فیلم Quantum of solace خواهید رفت، که این موضوع نشان دهنده این مطلب است که بازی علاوه بر جنبه سرگرمی، قصد تبلیغ برای فروش دو نسخه فیلم را دارد.

گرافیک بازی James Bond 007 Quantum of Solace بسیار خوب کار شده است و اگر بخواهیم آنرا با بازهای پیشین مقایسه کنیم شاید کار چندان درستی نباشد. برای ساخت بازی از موتور گرافیکی بازی Call of Duty 4 استفاده شده است که فکر کنیم کسانی که بازی را بازی کرده باشند به عمق صحبت ما پی خواهند برد.

از کارهای هنر بازی نیز صحنه هایی است که باند در حال تیراندازی شدید و یا در اوج مبارزات رزمی در هوای بارانی است که وافعا حس لازم برای جایگزینی فرد در نقش بازی را فراهم می کند. در بازی به این دلیل از این موتور استفاده شده است زیرا مکان های بازی یا همام Location بازی در فضای متفاوتی از جمله افریقا و مونته نگرو و ایتالیا و… است که باید در هر کدام ویژگی آب و هوایی خاصی نشان داده شود که این کار ابتدا در بازی COD4 بخوبی نمایش داده شد.

لازم است که ما این نکته را نیز متذکر شویم که گرافیک بازی در بعضی صحنه ها بطور شدیدی افت می کند و این خود یکی از ضعف های بزرگ بازی است که در بعضی مواقع از جذابیت بازی می کاهد اما به هرحال بازی از گرافیک خوبی برخوردار است. همانطور که می دانید، سبک بازی سبک FPS یا همان تیر اندازی اول شخص است. پس شما باید یک اسلحه دست گرفته و ماموریتتان را به اتمام برسانید. البته Treyarchدر این بازی سعی کرده با ترکیب چند روش(بهتر است بگوییم با کپی از چند بازی) و گنجاندن آن در بازی، مقداری از تکراری بودن بازی بکاهد.

شما قادر هستید مانند بازی The Bourne Conspiracy از مبارزه تن به تن یا Close Combat استفاده کنید و با زدن دکمه ای به راحتی دشمن را Take Down کنید. همچنین شما توانایی دارید پشت اجسام گوناگون سنگر بگیرید و مانند بازی Gear of War به سرعت از سنگری به سنگر دیگر حرکت کنید. در این حالت دوربین به حالت سوم شخص تبدیل شده و در پشت شما و کاملا شما را پشتیبانی خواهد کرد.

دو نوع شلیک در این حالت برای گیمر در نظر گرفته شده است. نوع اول شما مانند تمام بازی ها، کمی از سنگر خود بیرون آمده و با دقت تیراندازی می کنید، نوع دیگر آن شلیک کور می باشد که شما بدون هدف گیری و به طور تقریبی و تصادفی از پشت سنگر خود تیر اندازی خواهید کرد، نکته جالبی که در این نوع تیراندازی به چشم می خورد این است که نشانگر اسلحه شما در این حالت نیز وجود دارد و بعضا با اولین تیر به راحتی قادر خواهید بود دشمن را از پای دربیاورید.

دشمنان در این بازی هوش مصنوعی بسیار پایینی دارند و حتی در سخت ترین درجه بازی کوچکترین ذره با بقیه درجه های بازی تفاوتی ندارند، آنها فقط به سمت شما تیراندازی خواهند کرد و بعضی اوقات جاخالی های ساده و سطحی می دهند. البته نباید به خاطر وجود قابلیت سنگر گیری، انتظار یک اکشن کند را داشته باشید. زیرا دشمنان با وجود هوش مصنوعی ضعیفشان به سرعت شما را پیدا کرده و به سمت شما حمله ور می شوند و بعد از مدتی کاملا شما را محاصره خواهند کرد. البته محیط نیز به آنها کمک خواهد کرد، زیرا سنگرها به نوعی طراحی شده اند که فقط جلوی شما را پوشش می دهند و به علت باز بودن نسبی صحنه ها دشمنان به راحتی می توانند شما را از اطراف مورد هدف قرار دهند.

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

نظرسنجی

شما بازی Call of Duty Advanced Warfare را چگونه ارزیابی میکنید ؟